piątek, 6 marca 2009

J.Piekara "Alicja i Ciemny Las"


Jest to kontynuacja historii o małej dziewczynce, która zmienia życie pewnego nieudacznika. Przyznam szczerze, że po przeczytaniu pierwszego tomu miałam duże oczekiwania, co do tomu drugiego.Jednak niestety trochę się rozczarowałam.
Pierwszy tom był jak dla mnie bardzo dobrze napisany.Wszystko logicznie układało się w całość.Wszystkie etapy zmiany życia głównego bohatera były pokazane, nawet kłótnie z tytułową Alicją miały w sobie jakąś magię.Wszystkie przygody głównych bohaterów były bardzo wciągające. Pierwszy tom tej historii przeczytałam jednym tchem, dlaczego moje oczekiwania były tak duże, niestety.
Oczywiście, nie mogę powiedzieć, że przeczytanie drugiego tomu było czasem straconym. Również bardzo przyjemniej się ją czyta.Jednak już na samym początku mamy wiele pytań, które rozwiązują się dopiero w ostatnich fragmentach książki.Niby wszystko byłoby dobrze, jednak moim zdaniem autor źle rozwinął wątki.
Jak już wcześniej napisałam, książkę czyta się bardzo przyjemnie, do samego końca zżerała mnie ciekawość jak to się wszystko zakończy. Jednak rozczarowała mnie tylko końcówka. Być może dlatego, że miałam nadzieje, że nie skończy się happy end'em.
Oba tomu są warte przeczytania, być może ktoś będzie miał inne zdanie niż ja i ta historia zachwyci Go bardziej niż mnie. Oczywiście o gustach się przecież nie dyskutuje ;)

1 komentarz:

  1. Moim zdaniem kiepa z tą recenzją, a to z następujących przyczyn.
    1. Zdradasz zakończenie książki :] Nie dosłownie, ale jak piszesz, że miałaś nadzieję na brak happy endu, to drogą eliminacji zostaje nam happy end. Nie wiemy jaki on jest, ale wiemy że jest, a też mogliśmy mieć nadzieję na złe zakończenie :]
    2. Inna negatywną rzeczą jak dla mnie jest to, że za dużo rozpisujesz się na temat pierwszej, chyba że z góry zakładałaś napisanie recenzji porównawczej. Dla mnie jako dla osoby, która nie czytała żadnej z książek o Alicji widzi mi się to tak:
    Alicja 1 - Ok
    Alicja 2 - Chujnia
    Alicja 1 - Ok
    Alicja 2 - Chujnia
    :]
    3. Powtórzenia. I to nie wyrazów, a całych zdań. Czaję, że jest to recenzja fanowska i że przypuszczalnie może być to Twoja pierwsza recka, ale takich rzeczy powinno się wystrzegać.
    4. Na sam koniec zabawne podsumowanie. Przez większość recenzji mamy klepę na książkę, a na koniec czytam, że jednak warto ją przeczytać. Ja w recenzji nie zauważyłem, żadnego plusa w zasadzie, więc nie wiem skąd to zakończenie. Jest "czyta się bardzo przyjemnie". Ale dlaczego się czyta bardzo przyjemnie? :) Jak dla mnie jest to skutek wynikający z warsztatu autora, a nie tak po prostu. Nie wiem gdzie jest uzasadnienie co do tego "przyjemnie".
    Po całości recenzji jestem przekonany iż książki nie tknę :P

    Pozdro 600
    Luxus

    OdpowiedzUsuń