piątek, 6 marca 2009

Big gun ya??


Czyli coś dla punków…

Trzynaście sekund – tyle zajęło Stalowemu Łbowi zmasakrowanie całego posterunku Policji w Night City.

Stalowy użył śrutówki Helix (dodatek Mordercza Stal), karabinu Tsunami (ten sam dodatek co poprzednio), pancerza MetalGear TM (tego z podstawki), dopalacza adrenaliny sprzęgniętego z kreznikowem …. Itp. Standard cyberpunkowy? Tak się gra?

Cyberpunk kojarzy się z jednym – krawędziażami. Krawędziaże nie mają rodzin, są zbuntowani i zabijają.

A Cyberpunk 2020 to właściwie system o wyrzynaniu wszystkiego, co się rusza – mówi popularny stereotyp. Nie musi tak być drodzy mistrzowie (zajrzyjcie obowiązkowo do „Słuchajcie Głąby”). Macie ogrom cybernetycznej wyobraźni.

Pomyślcie jakie możliwości daje świat CP nie musi być to jedynie poziom ulicy i kilku archetypów: solo, fixer, reporter, rockman, nomad czy używanie jedynie środowiska miejskiego. Nie wypłaszczajcie konwencji CP…



Oto kilka przykładów - pomysłów na fajne kampanijna jedynie poziomie ulicy poziomach cyberpunkowego świata.

Ulica:
1. Mafia - (polecany podręcznik Dzika Strefa)
Gracze to przedstawiciele organizacji mafijnej, triady, gomory czegokolwiek. Mają swój teren, pilnują swoich interesów, gryzą się z innymi organizacjami przestępczymi.
Poruszane tematy to: walka o władzę, człowieczeństwo a raczej zezwięrzęcenie graczy i otaczającego ich środowiska, łamanie prawa.
Oczywiście można zmutować ten pomysł i niech gracze staną się członkami gangu.

Filmy jako inspiracje: Pulp Fiction, Doberman, Przekręt, Strange Days


2. Młody zespól chrom rocka -
Młodzi ludzie pragnący odnieść sukces za wszelka cenę, stać się drugim Kerry Eurodyne. Czy pójdą na układ z chciwymi biznesmenami, czy pozostawią swoich znajomych w potrzebie.
Tematy: ambicja, hedonizm, używki
Filmy jak o inspiracje: kurde nic mi się takiego nie przypomina...

3. Nomadzi - podręcznik Neo Klany
Gramy głownie poza miastem a gracze to rodzina nomadów przemieszczająca się konwojem poprzez spustoszone obszary, czasami jedynie wpadająca do Night City. Na przeciwko naszych graczy staną: miejskie cwaniaki, inne grupy nomadów, niedostatki pożywienia i wody, chciwe megakorporacje wraz z ich ambitnymi menagerami:).
Tematy: przyjaźń, braterstwo, walka o przetrwanie, wygrywanie z silniejszymi przy użyciu sprytu.

Filmy jako inspiracje: Mad Max !!

4. Gliniarze - Chronić i służyć
Ciężki los gliniarza w CP, kojarzą mi się takie filmy jak np. Robocop. Machlojki korporacji, próby przekupstwa ze strony organizacji mafijnych, szalejący cyberpsychole. No i nasi gliniarze, często słabiej uzbrojeni niż przeciwnicy. Zwróćcie uwagę ze policja w CP to jeden z głównych antagonistów dla graczy.

Tematy: lojalność i obowiązek, ściganie bandziorów za wszelka cenę, brutalne mordy, korupcja...

Filmy: Pitbull, Blade Runer, Robo Cop , Gorączka, Ostatni Skaut, Szklana Pułapka itp...

5. Netrunerzy
Grupa graczy aktywnie pozyskuje dane z zakazanych źródeł, handluje nimi a następnie sprzedaje. Dużo rajdów sieciowych i forteca której nikt nigdy nie zdobył. W końcu udaje się a gracze odkrywają cos co zmusi ich do działania i przeciwstawienia się korporacji.
Tematy: włamania do fortec danych, zbuntowane SI, Net-Wach, nielegalne oprogramowanie, geniusz zła który chce zniszczyć świat...

Filmy: Hackers

Te wszystkie mnie szkice posłużyły mi jedynie do pokazania jak bardzo pojemna jest konwencja Cp na poziomie TYLKO ULICY. A przecież kampania dziać się może w jeszcze dziwniejszych i objechanych konwencjach.
Kwestia jedynie wyrwania się z Cyberpunkowych schematów – tzn. ulica, punki, wszczepy i napierdalanie. Niestety często MG ograniczają się do takiej rozgrywki.

Nie jestem w Cp zwolennikiem tworzenia przypadkowych drużyn,. Wg. mnie powinny być one planowane w szczegółowy sposób i służyć ściśle określonym celom (po prostu umawiamy się kim i jak będziemy grać). Łączenia postaci z skrajnych środowisk jest trudne i często przynosi opłakane rezultaty.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz